ataturk

انجمن ایرانیان ترکیه

کار در ترکیه

فهرست مطالب

مشاغل محبوب برای دریافت ویزا کار در ترکیه

مشاغل محبوب برای دریافت ویزا کار در ترکیه

برخی شاخه های شغلی در کشور های بیشتر از سایرین محبوب هستند. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد. که ازجمله آن ها می توان به جایگاه اجتماعی و میزان درآمد آن ها اشاره کرد. در این بخش از مقاله به معرفی مشاغل محبوب برای دریافت ویزا کار در ترکیه خواهیم پرداخت. اولین رشته ای که مانند کشور خودمان در ترکیه نیز مورد توجه است؛ رشته های مهندسی است. رشته های مهندسی اعم از برق، کامپیوتر، صنایع و … به دلیل درآمد خوبی که دارند؛ خیلی محبوب و مورد تجه هستند. برای کار در ترکیه رشته های مالی نیز گزینه مناسبی است. به طور مثال حسابداری می تواند از جمله مشاغل بسیار خوب برای کار در این کشور باشد. وجود شرکت های بزرگ باعث می شود که نیاز به حسابدار حرفه ای دراین کشور وجود داشته باشد. مهندسی IT نیز می تواند پیشنهاد مناسبی برای کار در این کشور باشد.

همان طور که می دانید ترکیه یک کشور توریست پذیر است. از همین رو می توان گفت مشاغل مرتبط با فروش بسیار مناسب است. از جمله این مشاغل می توان به بازاریابی حضوری یا تلفنی؛ و فروشندگی در فروشگاه ها اشاره کرد. مهارت های مارکتینگ نیز می تواند در این کشور مورد توجه باشد. منظور از مهارت های مارکتینگ توانایی فروش در بستر های آنلاین است. اگر چنین مهارت هایی دارید می توانید برای کاردر ترکیه اقدام کنید. دیگر مهارت مورد نیاز در کشور که تخصصی تر از مواردی که پیش از این بیان شد است؛ مدیریت زنجیره تأمین است.

قرار داد کار در ترکیه

برای مشغول شدن به یک کار در کشور ترکیه نیاز است با کارفرما قرار عقد کنید. این قرار داد می تواند مسئولیت هایی را متوجه شما کنید. و یا امتیازاتی به شما دهد. برای این که مورد سوء استفاده قرار نگیرید لازم است به قوانین این قرار داد ها در ترکیه آگاه باشید. برای افراد بومی این کشور و کسانی که تحصیل در ترکیه داشته اند؛ فهم قرار داد ها چندان سخت نیست. اما شما به عنوان یک مهاجر قطعا این امکان برایتان وجود ندارد. از این رو لازم است قانون کار این کشور را مطالعه کنید؛ تا در شرایط برابری با افرادی که تحصیل در ترکیه داشته اند قرار بگیرید. قانون کار در ترکیه یا همان TLC به کارفرما یک فرصت آزمایشی 2 ماهه می دهد. به این معنا که در صورت عدم رضایت از نحوه کار شما می تواند به صورت یک طرفه به همکاری شما پایان دهد.

کارفرما در طی این مدت اگر از کار کردن شما ناراضی باشد؛ ممکن است بدون جریمه به کار شما خاتمه دهد. توجه داشته باشید این فرصت دو ماهه قبل از این است که با شما قراردادی ببندد. البته این امتیاز دو طرفه است. یعنی شما هم آزاد هستید که کارفرمای خود را بدون جریمه تغییر دهید؛ به بیان دیگر بدون اطلاع قبلی در طول دوره آموزشی می توانید کار را ترک کنید. همان طور که یکی از چیز هایی که می تواند از بروز چالش در این مواقع جلوگیری کنید تحصیل در ترکیه است. چرا که می توان با آشنایی کامل از ادبیات در این کشور مفهوم عبارات در قرار داد ها را به خوبی درک کرد. برای کسب اطلاع در این خصوص می توانید وارد صفحه تحصیل در ترکیه شود.

جستجو کار در ترکیه

جستجو کار در ترکیه

برای یافت شغل در ترکیه راه های زیادی پیش روی شما است. اما یکی از متداول ترین آن ها وب سایت کاریابی است. این سایت ها این امکان را به شما می دهند که در کم ترین زمان ممکن؛ شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. همچنین می توانید با قرار دادن اطلاعات خود در این سایت ها؛ امکان این که کارفرما ها با شما تماس بگیرند نیز فراهم کنید. باید بگوییم بهترین اقدام برای کار در ترکیه این است شغل مورد نظر خود را انتخاب کنید. یعنی قبل از رسیدن به ترکیه باید انتخاب کنید که تمایل دارید در چه زمینه ای فعالیت کنید؛ و در قم بعدی پیش از مهاجرت به ترکیه یک شغل را برای خود پیدا کنید. این اقدام می توان برگ برنده شما باشد. چرا که این امر باعث افزایش شانس شما برای به دست آوردن ویزا در موعد مقرر و اقامت این کشور باشد.

همان طور که گفتیم استفاده از وب سایت کاریابی در این خصوص کمک بزرگی برای شما خواهد بود. در کنار این امکان می توانید از روزنامه ها نیز برای پیدا کردن کار استفاده کنید. مجلات بین المللی نیز امکان این که بتوانید کار در ترکیه پیدا کنید را دارند. بخش های آگهی این مجلات ممکن است لیست های کار در این کشور را داشته باشند. که با مراجعه به آن ها می توانید این کار را انجام دهید. اهمیت پیدا کردن شغل قبل از مهاجرت بسیار زیاد است. اگر قبل از ورود، شغلی نداشته باشید، برای یک چالش بزرگ خودتان را آماده کنید.

درآمد کار در ترکیه

در این بخش قصد داریم به مشاغل پر درآمد در ترکیه بپردازیم. که در صورت اشتغال در آن ها بعد از چند سال می توانید خرید ملک در ترکیه را انجام دهید. اولین شغلی که به معرفی آن می پردازیم پزشکان و جراحان است. اگر می خواهید خرید ملک در ترکیه داشته باشید دریافت اجازه کار در رشته‌ های پزشکی به شما توصیه می شود. باید بگوییم به طور متوسط درآمد ماهانه پزشکان و جراحان در ترکیه 29.100 لیر است. شغل بعدی که درآمد واقعا خوبی دارد و شرایط خرید ملک در ترکیه را برای شما فراهم می کند قضاوت است. قاضیان در ترکیه بیشترین حقوق را دریافت می ‌کنند. البته در مقایسه با پزشکان درآمد کمتری دارند. در کشور ترکیه شغل قضاوت، ماهانه حقوقی معادل 24.500 لیر خواهد داشت؛ که رقم قابل توجهی است. وکلا نیز در این کشور پر درآمد هستند. که در صورت کار در این رشته پول خوبی کسب خواهید کرد.

یکی از مشاغل کم تر مورد توجه قرار گرفته در این کشور، شغل مدیران ارشد اجرایی است. منظور از مدیران ارشد اجرایی مدیران عامل، رؤسای هیئت مدیره و … می باشد. اگر در این حرفه نیز فعال می باشید بعد از چند سال با پس انداز های خود؛ می توانید اقدام به خرید ملک در ترکیه کنید. برای این دست از مشاغل میانگین حقوق ماهانه فرد 17.500 لیر خواهد بود. مشاغل دیگر هم هستند که درادامه به آن ها خواهیم پرداخت. اگر تخصص شما در این زمینه هایی است که ذکر شد؛ پیشنهاد می کنیم حتما صفحه خرید ملک در ترکیه را مشاهده کنید. چرا که قطعا به زودی به کارتان خواهد آمد!

کار در ترکیه برای مهاجران

کار در ترکیه برای مهاجران

همان طور که می دانید در هر کشوری یک لیست از مشاغلی که مهاجران به آن کشور امکان کار در آن ها را دارند؛ تهیه شده است. و مهاجران صرفا می توانند در آن زمینه ها کار کنند. یکی از مشاغلی که در کشور توریستی مثل ترکیه بسیار رایج است؛ راهنمای تور است. جالب است بدانید که برخی از افراد خارجی می خواهند؛ با استفاده از زبان مادری خود یک راهنمای تور باشند. این کار امکان پذیر است و درآمد خوبی هم دارد. به طوری که می توانید بعد از چند سال اقدام به خرید خودرو در ترکیه کنید. اما باید این نکته را بدانید که این کار به چندین سال آموزش نیاز دارد. که باید آن را بگذرانید. برای کار در ترکیه می توانید به کار های فصلی نیز مشغول شوید. از جمله کار های فصلی می توان به مواردی مانند مشاوره سفر یا کارمند در هتل ها اشاره کرد.

این مشاغل برای خارجی ها مناسب است و درآمد می تواند امکان خرید خودرو در ترکیه را برای آن ها فراهم کند. بسیاری از مهاجران در شعبه های ترکی شرکت های خارجی مشغول به کار هستند. که این هم از جمله مسشاغل خوب است. سفارت خانه های خارجی یا سازمانهای غیر دولتی نیز برای کسانی که به دنبال کار هستند مناسب است. مشاغل آموزش زبان نیز در سر تا سر ترکیه زیاد است. که این هم می تواند درآمدی برای شما ایجاد کند تا اقدام به خرید خودرو در ترکیه کنید. برای کسب اطلاع در این خصوص وارد صفحه خرید خودرو در ترکیه شوید.

شرایط کار در ترکیه

شرایط کار در ترکیه

همان طور که گفتیم ترکیه از نظر فرهنگ و وضعیت اقتصادی شباهت‌ های زیادی به ایران دارد. اما امکان مهاجرت به کشور های اروپایی؛ باعث شده ایرانیان به مهاجرت و سرمایه گذاری در ترکیه تمایل نشان دهند. از این رو در طی سال های گذشته نیز ایرانیان بسیاری برای مهاجرت کاری به ترکیه اقدام کرده‌اند. برای این که زندگی رو به رشدی داشته باشید در کنار کار در ترکیه باید اقدام به سرمایه گذاری در ترکیه بکنید. در این بخش به شرایط کاری در این کشور خواهیم پرداخت. در این باره باید بگوییم که خوشبختانه شرایط کار در ترکیه برای ایرانیان مناسب است. همین موضوع هم باعث شده ایرانیان برای کار دراین کشور تمایل نشان دهند. چرا که همان طور که گفتیم پس از مدتی می ‌توانند برای مهاجرت به دیگر کشورهای اروپایی نیز اقدام کنند. البته بسیاری هم کار در این کشور را برای سرمایه گذاری در ترکیه انتخاب می کنند

برای مهاجرت به ترکیه از طریق کار باید ابتدا ویزای کاری ترکیه را دریافت کنید. دریافت این ویزا دارای ظوابطی است که در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت. بعد از این مرحله لازم است برای دریافت اجازه کار درخواست دهید. بعد از گذشتن از مرحله است که؛ می توانید اقامت کاری خود را دریافت کنید. با اخذ اقامت کاری ترکیه و پس از حداقل 5 سال کار می ‌توانید؛ تابعیت این کشور را نیز بگیرید. بعد از چند سال کار در ترکیه و پس انداز کردن درآمدتان؛ می توانید نسبت به سرمایه گذاری در ترکیه اقدام کنید. برای مطالعه در این خصوص می توانید وارد صفحه سرمایه گذاری در ترکیه شوید.

کار نیمه وقت در ترکیه

کار نیمه وقت در ترکیه

یکی از سوال های پر تکرار مخاطبان  این است که؛ آیا امکان کار در ترکیه به صورت نیمه وقت وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که کار در ترکیه به صورت نیمه وقت امکان پذیر است. به خصوص در صنعت گردشگری که در این کشور بسیار پر رونق است؛ متداول می باشد. در سراسر ترکیه اماکن کار به صورت نیمه وقت وجود دارد و در دسترس است. البته برخی زمان ها این مشاغل بیشتر وجود دارند. از این پیشنهاد ما این است که برای به حداکثر رساندن شانس خود برای یافتن کار در ترکیه؛ در مارس یا آپریل، به این کشور مهاجرت کنید. اگر شما در یکی از شهر های بزرگ ترکیه کار کنید؛ اگر نگوییم حتما لااقل ممکن است آگهی های استخدام در خوابگاه های دانشجویی را دیده باشید. این فرصت شغلی هم برای شمایی که قصد کار نیمه در ترکیه را دارید مناسب است.

از جمله مشاغل دیگری که برای کار در ترکیه به صورت نیمه وقت می توانید روی آن ها حساب کنید؛ کافه ها، رستوران ها، هتل ها و کلوب ها هستند. بسیاری از ایرانیان نیز در همین مشاغل فعالیت دارند. هرجا که ممکن است نیاز به نیرو داشته باشد قطعا آگهی استخدام منتشر می کنند. توجه داشته باشید که بسیاری از مشاغل نیمه وقت به صورت نقدی پرداخت می شود. که این مزیت مهمی محسوب می شود. اما بدی این دسته از کار ها این است که کارفرمایان از ویزای کار حمایت نمی کنند. اگر سوالی در خصوص کار در ترکیه دارید می توانید با ما در انجمن ایرانیان تماس بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *