ataturk

انجمن ایرانیان ترکیه

دوره های آموزشی در ترکیه

فهرست مطالب

مراکز آموزش رایگان انجمن ایرانیان ترکیه

انجمن ایرانیان ترکیه با همراه آموزش و پرورش ترکیه، کلاس های رایگان متعددی را در شعب مختلف خود بصورت رایگان و یا با هزینه ای بسیار جزیی بصورت دوره های حضوری و آنلاین برگزار می کند. جالب است بدانید که مدرس اکثر دوره های انجمن ایرانیان توسط آموزش و پرورش ترکیه تامین شده و در پایان دوره، دانشپذیر مدرک معتبر بین المللی که توسط کشور آلمان نیز تایید می شود ، را دریافت خواهد کرد.

دوره های آموزش  انجمن ایرانیان ترکیه

1- آموزش زبان ترکی استانبولی :
این دوره آموزشی بصورت کاملا رایگان در هر سه شعبه انجمن بصورت حضوری برگزار می شود. این دوره آموزشی بصورت سطح بندی است که فرد با قبولی در هر سطح می تواند در سطح دوم شرکت کند.

2- آموزش زبان انگلیسی:
این دوره آموزشی بصورت کاملا رایگان در هر سه شعبه انجمن بصورت حضوری برگزار می شود. این دوره آموزشی بصورت سطح بندی است که فرد با قبولی در هر سطح می تواند در سطح دوم شرکت کند.

3- آرمون زبان ترکی تومر:
آزمون بین المللی تومر ترکیه یکی از معتبرترین آزمون های زبان ترکی استانبولی برای سنجش دانش زبان آموزان در زبان ترکی استانبولی می باشد. این آزمون یکی از پیش نیازهای ورود به دانشگاه های معتبر و ترک زبان، مهاجرت و کار در کشور ترکیه است. که این دوره آموزشی در انجمن ایرانیان ترکیه بصورت دوره های عادی و فشرده برگزار می شود.

4- آزمون ترکی یوس:
آزمون کنکور یوس YOS آزمونی است که هر ساله برای تعیین سطح علمی متقاضیان خارجی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند برگزار می شود و موفقیت و دریافت نمره مناسب باعث دریافت پذیرش در دانشگاه های معتبر ترکیه  می شود. در آزمون یوس شهروندان خود کشور ترکیه  شرکت نمیکنند.

5- دوره های آموزش هنری:
داشتن یک مهارت هنری در کشور که مهد هنر و فشن و مد و زیبایی است می تواند روند کسب درآمد را سرعت ببخشد. از این روش انجمن این دوره های آموزشی را بصورت رایگان در شعبه بیلیکدوزو و بیکنت برگزار می کند.

6-کلاس های بورس جهانی:
در صورتی که میخواهید در هر کجای دنیا که هستید به کسب درآمد آن هم درآمد دلاری دست پیدا کنید، بهتر است دورهای کلاس بورس جهانی، بازارهای مالی را جدی گرفته و از دوره های کوتاه مدت و بلند مدت انجمن استفاده و همین الان با عضویت در انجمن، ثبت نام خود را قطعی کنید.

7- کلاس های بازار کار :
یکی از بزرگترین دغدغه مهاجران به ترکیه موضوع کار و کسب درآمد است که در این دوره های آموزشی رایگان انجمن، به مسایل پیرامون بازار کار ترکیه پرداخته می شود.

8- کلاس های کامپیوتر:
همانطور که میدانید سالهاست کامپیوتر به زندگی روزمره افراد گره خوده و با آمدن کرونا، دنیای دیجیتال نیز به روزمرگی همه افراد اضافه شد. دوره های آموزش کامپیوتر انجمن راهیست برای ورود به بازار کار بدون دغدغه و سرعت بالا. کافیست فعلا خواستن را صرف کنید.

مراکز آموزش رایگان شهرداری ترکیه

شهرداری های ترکیه در شهر های مختلف مانند آنکارا و  استانبول ، خدمات آموزشی مختلف را در سطح شهر برای علاقه مندان به آموزش های مختلف از جمله زبان ترکی ، انگلیسی ، آلمانی ، روسی و همچنین آموزش نرم افزارهای کامپیوتری و … را به صورت کاملا رایگان ارائه می دهد.

شهرداری استانبول ، به عنوان یکی از برترین شهرداری ها در کشور ترکیه قویترین سیستم آموزش فنی و حرفه ای خود را با 242 شعبه در سطح استانبول برای آموزش مهارت های مختلف همه ساکنان شهر برنامه ریزی و طرح ریزی نموده است. مراکز فنی و حرفه ای شهرداری با نام ISMEK بسیار معتبر و شناخته شده می باشد.

این مراکز از لحاظ کارآیی بسیار شبیه فرهنگسراها هستند با این تفاوت که در مراکز ISMEK میتوان گواهینامه های معتبر در هررشته دریافت کرد که از لحاظ کاریابی مناسب هستند. در واقع آموزش در این مراکز رسمی تر از فرهنگسراهاست و میتوان برای دریافت مدرک معتبر فنی حرفه ای و یا زبان، به آنها مراجعه کرد. آموزش در این مراکز نیز رایگان است. در مقاله ایسمک استانبول اطلاعاتی در مورد دوره های آموزشی، نحوه ثبت نام و دریافت مدرک آموزشی و کلیه اطلاعات مراکز آموزش ایسمک ارائه داده ایم.

مدارس تابستانی ترکیه

با وجود اینکه اسم آنها “مدرسه” است اما در بیشتر آنها فعالیتهای غیر درسی برگزار میشود. اکثر کالجهای خصوصی و دانشگاههای بزرگ ، برگزار کننده مدارس تابستانی هستند. فعالیتهای علمی، آموزش زبانهای مختلف، کمپینگ، ورزشهای مختلف و حتا سفرهای داخلی و خارجی، از جمله خدمات آنها هستند. این مدارس بصورت تمام وقت و پاره وقت سرویس دهی روزانه دارند و میتوان با پرداخت هزینه اضافه تر، از سرویس و غذا هم استفاده کرد. واضح است که برای ثبت نام در این کلاسها باید هزینه پرداخت کرد.

باشگاه های ورزشی ترکیه

شهرداری ترکیه در شهرهای مختلف مخصوصا استانبول و آنکارا در همه محل ها ، باشگاههای ورزشی مچهزی را دارد که با هزینه بسیار کم و یا بصورت رایگان می توان از این باشگاه های ورزشی استفاده نمایید. ممکن است به دلیل رایگان بودن کمی شلوغ باشند ولی آموزشها کاملا” مطابق با استاندارد است. این باشگاهها، همه رشته های ورزشی را ندارند و محدود به چند رشته پرطرفدار مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال و یکی دو  رشته دیگر هستند. هر فرد مجاز به ثبت نام در یک رشته ورزشی است. در سایت شهرداری منطقه خود میتوانید آنها را پیدا کنید.

کلاس های زبان تومر

یکی از روش های شروع زندگی در ترکیه ثبت نام در کلاس های تومر است. در ابتدا شما باید با پرداخت ۳۵۰ دلار به حساب تومر، یک نامه پذیرش از این موسسه دریافت کنیدو این مبلغ پس از ورود به ترکیه و ثبت نام در مرکز تومر به عنوان بخشی از هزینه کلاس های آموزشی محسوب خواهد شد. پس از دریافت نامه پذیرش باید آن را به سفارت ببرید تا ویزای یکساله یا شش ماهه دانشجویی خود را بگیرید که بستگی به دوره های آموزشی شما دارد. یکی از مدارکی که دانشگاه ها از دانسجویان می خواهند مدرک آزمون تومر است. آزمون تومر شبیه آزمون های تافل و آیلتس است و شامل بخش های مختلف که در طول ۳ الی ۴ مدت زمان امتحان آن است و کسانی که بتوانند نمره C دریافت کنند موفق به اخذ دیپلم تومر می شوند. شرایط ورود به دانشگاه های ترکیه حداقل نمره ۶۰ برای این آزمون است که دانشجو باید رعایت کند. برای ورود به دانشگاه های ترکیه در آزمون های دیگری نیز باید شرکت کنید که در ادامه آورده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *