ataturk

انجمن ایرانیان ترکیه

آزمون آیلتس در ترکیه

مطالب این پست...

آزمون آیلتس انجمن ایرانیان

 آزمون آیلتس در ترکیه، پرواضح است که در سالیان اخیر متقاضیان زیادی تمایل به تحصیل در کشورهای دیگر دارند. به نوعی مهاجرت دانشجو یکی از دغدغه های مهم این روزهای کشور ماست. یکی از کشورهای مهم بعنوان مقصد دانشجویان ترکیه است.  بعلت آسیا-اروپایی بودن و مجاورت آن با ایران، میزبان بسیاری از دانشجویان ایرانی است. برخی از این دانشجویان برای ادامه تحصیل به کشور ترکیه مهاجرت می کنند. عده ای دیگر نیز این کشور را مقصدی برای دادن آزمون آیلتس انتخاب می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در آزمون آیلتس و دوره های مربوطه در ترکیه با مشاورین ما تماس بگیرید. تحصیل در ترکیه و مهاجرت به ترکیه نیز مطالبی است که شاید برای شما مفید باشد.

لغو آزمون آیلتس در ایران

سازمان سنجش و آموزش کشور، در اطلاعیه رسمی تمامی آزمون‌های آیلتس در ایران را به شرح زیر کنسل کرد:

“به اطلاع همه متقاضیان ثبت ­نام­ کننده در آزمون­های بین­ الملل Life, IELTS, GRE Subject, TOEFL, GRE General, Skills, UKVI  می‌رساند با هماهنگی بعمل آمده با موسسات ETS و IDP تمامی آزمون­های مورد اشاره در ایران از ۱۱ آوریل ۲۰۲۱ برابر با ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد. زمان برگزاری این آزمونها متعاقباً از طریق سازمان سنجش آموزش کشور و یا مراکز برگزار کننده این آزمونها اعلام خواهد شد.

کنسل کردن آزمون آیلتس

انشاالله بعد از عادی شدن شرایط، زمان ثبت نام در سایر دوره ها نیز متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.”

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور.

انتخاب محل آزمون آیلتس

انتخاب این کشور برای شرکت در آزمون آیلتس می تواند دلایل و توجیهات متعدد و متفاوتی داشته باشد.  در ادامه به آنها اشاره می شود.شرایط تحصیل در کشوری مانند ترکیه برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل و رفتن به قلب اروپا یا آمریکا را دارند فراهم تر است. چنین داوطلبانی سعی میکنند مدارک خود را از کشورهایی مانند ترکیه بگیرند که در هنگام دریافت ویزا کمترین صرف وقت و هزینه را خواهد داشت. به همین دلیل بسیاری از داوطلبین کشور ما مراکز ترکیه ای را بر مراکز داخلی ترجیح می دهند. در حال حاضر بیش ار 50 دانشگاه در ترکیه پذیرش دانشجو با مدرک آیلتس دارند. خود میتواند انگیزه ی مهمی برای تحصیل در کشوری باشد که بعنوان کشوری اروپایی شناخته می شود.

 آزمون آیلتس در ترکیه

برگزاری آزمون آیلتس در استانبول، آدانا، آنکارا، آنتالیا، ازمیر توسط British Council صورت می گیرد.. نکته قابل توجه این است که درخواست‌کنندگان باید برای ثبت نام آزمون  آیلتس در ترکیه در سایت، به نوع آزمون درخواستی خود توجه کنند. آیلتس Life Skills و آیلتس برای مهاجرت و یا دریافت UK Visas، دو امتحان مجزا هستند. درخواست‌کنندگان می‌بایست، برای هر کدام از امتحانات، هزینه مربوط به آن را وایز کنند. هزینه آزمون آیلتس، برای دریافت UK Visas و مهاجرت با هزینه ی آزمون برای آیلتس Life Skills، که رایج‌ترین امتحان آیلتس است، متفاوت می باشد.

تصورات غلط آیلتس در ترکیه

درکنار ویژگی های نام برده شده پیرامون برگزاری آزمون آیلتس در ترکیه، برخی از تصورات اشتباه نیز بین داوطلین رایج است. آزمون آیلتس در ترکیه مانند دیگر کشورها نشات گرفته از آزمونی است که شورای آیلتس آن را طراحی می کند و این تصور که در آنجا آسانتر است بسیار اشتباه است. آزمونی که در تهران یا استانبول برگزار می گردد همان کیفیتی را دارد که در لندن یا استانبول برگزار می گردد.نکته ی مهم آنست که با توجه به ویزا و اهداف و ماژول امتحانی که برای خود تعریف کرده اید. محدودیت هایی که دانشگاه یا کشور مقصد برای شما تعریف کرده است. باید بتوانید نمره ی مناسبی را کسب کنید تا مجوز رسیدن به مقاصد خود را داشته باشید.

در ترکیه آزمون بدهم نمره ی بهتری خواهم گرفت!

نمره ی بالاتر در ترکیه شاید بعلت آموزش بهتر مربیان آن نسبت به مراکز داخلی باشد. یا هر دلیلی دیگری غیر از خود آزمون را می توان در نظر گرفت. این تصور که آزمون در آنجا آسانتر یا آزمون گیرنده محدودیت های کمتر و نمرات بهتری اعمال می کند کاملا اشتباه است. نمره ی بالاتر نشاندهنده ی تلاش بیشتر آزمون دهندگان و یا حرفه ای تر بودن مراکز و دوره های آموزشی آیلتس در این مناطق است و بهیچ عنوان ارتباطی با کیفیت آزمون برگزار شده ندارد.

آزمون گیرندگان ترک بر مهاجرین آسانتر میگیرند!

آزمون گیرنده یا ممتحن و همچنین ناظران بر این آزمون همگی تحت آموزش های حرفه ای و خود تحت نظارت مستقیم و غیر مستقیم شورای برگزاری این آزمون هستند و هیچگاه تفاوتی بین داوطلبین قائل نخواهند شد. به این علت که این آزمون یک آزمون بین المللی است، شرایط داوطلبین از جمله مهاجر بودن، داشتن مشکلات شخصی یا هرگونه معضل دیگری بر روی کیفیت نمره دهی مصاحبه گران و آزمون گیرندگان تاثیری نخواهد گذاشت.

در آزمون نوشتاری باید به قواعد بریتانیایی بنویسم!

آزمون آیلتس یک آزمون بین المللی است که مورد پذیرش بسیاری از دانشگاه های جهان است. بهمین علت داوطلبینی که قصد دادن آزمون را دارند میتوانند آزمون نگارش (رایتینگ آیلتس) و مکالمه ی خود را با هر لهجه و قواعد انگلیسی که آموزش دیده اند اعم از بریتانیایی یا آمریکایی انجام دهند. افراد مصاحبه گر و آزمون گیرنده به هر دو قواعد و تفاوت های زبانی موجود در بین زبان های انگلیسی آشنایی دارند که این خود باعث می شود در مقابل آزمون دهندگان انعطاف پذیر باشند و بهانه را از آنها بگیرند.در نتیجه شما میتواند با هر نوع از زبان انگلیسی که بدان مسلط هستید. آزمون خود را بدهید و امیدوار باشید که بالاترین نمره ی ممکنه را با توجه به تلاش های گذشته و کیفیت مطالعاتی خود کسب کنید.

مهارت در زبان انگلیسی از نظر هر چهار مهارت، پیش شرط کسب نمره قابل قبول در آزمون آیلتس است. اینکه در کدام کشور در آزمون آیلتس شرکت کنید، تأثیری در نمره آزمون شما ندارد. کلام آخر آنکه سعی کنید با مطالعه ی فراوان و حل نمونه سوال و شرکت در آزمون های آنلاین و آزمایشی به بیشترین حد از آمادگی خود دست یابید بطوریکه در هر مکان و زمانی که آزمون می دهید برای شما فرقی نداشته باشد.

هزینه آزمون آیلتس در ترکیه

آیلتس، یکی دیگر از امتحانات ورودی به دانشگاه‌ها و دریافت اقامت کشورهای دیگر است. این امتحان، توسط British Council، در شهرهای آدانا، آنکارا، آنتالیا، ازمیر، استانبول اروپایی و آسیایی برگزار می‌شود. هزینه شرکت در آزمون آیلتس، در حال حاضر برای آزمون مبتنی بر کامپیوتر 1100 لیر و آزمون کاغذی 900 لیر ترکیه است. البته این هزینه، با توجه به نوع درخواست، امتحان ویزای UK و یا امتحان رایج آیلتس، متغیر است.

نکته قابل تامل این است که درخواست‌کنندگان باید برای ثبت نام در سایت، به نوع آزمون درخواستی خود توجه کنند. آیلتس Life Skills و آیلتس برای مهاجرت و یا دریافت UK Visas، دو امتحان مجزا هستند و درخواست‌کنندگان می‌بایست، برای هر کدام از امتحانات، هزینه مربوط به آن را وایز کنند. هزینه آزمون آیلتس، برای دریافت UK Visas و مهاجرت 1325 لیر و برای آیلتس Life Skills، که رایج‌ترین امتحان آیلتس است، 995 لیر محاسبه می‌شود.

در ادامه می توانید آدرس مراکز British Council در کشور ترکیه را مشاهده کنید:

آدرس مرکز ازمیر

(Izmir)

Ege Palas Hotel

Cumhuriyet Bulvarı No:210 Alsancak

آدرس مرکز آدانا

(Adana)

Riva Reşatbey Hotel

Reşatbey Mah. Adalet Cad. No:20

Paper-based

آدرس مرکز آنکارا

(Ankara)

Computer – Delivered IELTS, Ankara – Language Training & Testing Center

Muhsin Yazıcıoglu Cad. No:43/3 Bagi’s Plaza Çukurambar Mah. Çankaya, 6510, Ankara

Limak Ambassador Hotel

Gaziosmanpaşa, Boğaz Sk. No:19, 06700 Çankaya, Turkey

آدرس مرکز آنتالیا

(Antalya)

Ramada Plaza

Gençlik Mahallesi, Fevzi Çakmak Cd. No:22

Muratpaşa/Antalya, Turkey

آدرس مرکز استانبول-بخش آسیایی

(Istanbul-Asia)

Computer-delivered IELTS, British Side Kalamis

Fener Kalamış Cad. No:93 Sinan Apt. K:3 No:7

Kadikoy/ISTANBUL

DoubleTree by Hilton Hotel Istanbul – Moda

Caferaga Mh Albay F Sozdener Cd 31

Kadikoy, Istanbul, 34710, Turkey

آدرس مرکز استانبول-بخش اروپایی

(Istanbul-Europe)

Computer-delivered IELTS, British Side Besiktas

Cihannüma Mah. Barbaros Bulvarı No: 91

Besiktas/ISTANBUL

Mövenpick Hotel Istanbul

Emniyet evleri Mahallesi, Büyükdere Cd. No:4,

4.Levent/Kağıthane/İstanbul, Turkey

داوطلبین برای ثبت نام در امتحان و اطلاع از جزئیات بیشتر می‌توانند با مشاورین و تلفن کال سنتر انجمن تماس حاصل نمایید.


آزمون یوس یکی از مهم ترین آزمون های ترکیه برای دانشجویان خارجی به حساب می آید. در صورت تمایل می توانید اطلاعات بیشتر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید.
آزمون یوس اجمن ایرانیان ترکیه

اگر سئوالی دارید از ما بپرسید....